Loading

Semne, simptome si cat costa de reparat o turbina

Semne, simptome si cat costa de reparat o turbina

Turbinele auto sunt componente importante ale motoarelor moderne, acestea ajutand la cresterea eficientei si puterii motorului. In cazul lor, prin comprimarea aerului si injectarea combustibilului in motorul masinii, este creata o combustie mai puternica ce duce la mai multa putere si, totodata, economie substantiala de combustibil. Insa, ca toate piesele mecanice, turbinele se pot defecta in timp, ceea ce duce la scaderea performantei si la alte probleme.

Daca va confruntati cu performante scazute ale motorului, fum albastru de esapament si un miros de ulei ars, cel mai probabil poate fi vorba de o turbina defecta. Alte simptome includ economia redusa de combustibil si aprinderea martorului „check engine” in tabloul de bord. Este important sa fiti constienti de aceste semne si simptome, astfel incat sa puteti lua masuri si sa va inlocuiti turbina inainte ca aceasta sa provoace daune suplimentare motorului. De asemenea, puteti lua in calcul posibilitatea unei reconditionari turbine, care vine la pachet cu avantaje deloc de neglijat.

Semne ale unei turbine defecte

Daca banuiti ca turbina merge prost, exista cateva semne si simptome la care trebuie sa aveti grija. Iata cateva dintre cele mai frecvente semne ale unei turbine defecte:

1. Pierderea puterii. Unul dintre cele mai vizibile semne ale unei turbine defecte este pierderea puterii. Daca observati ca masina nu accelereaza la fel de repede ca inainte sau daca trebuie sa apasati mai tare pedala de acceleratie pentru a atinge acelasi nivel de acceleratie, ar putea fi un semn ca turbina nu functioneaza corect.

2. Fum in exces pe evacuare. Un alt semn al unei turbine defecte este fumul in exces pe evacuare. Daca observati ca vehiculul scoate fum albastru sau negru, ar putea fi un semn ca turbina pierde ulei in camera de ardere, ceea ce poate provoca fum in exces.

3. Cresterea consumului de ulei. Daca observati ca vehiculul consuma mai mult ulei decat de obicei, ar putea fi un semn ca turbina pierde/scapa ulei. Turbinele se bazeaza pe ulei pentru a lubrifia si raci sistemul, iar daca exista o scurgere, aceasta poate duce la un consum crescut de ulei.

4. Lumina care afiseaza martor motor se aprinde. Cand martorul verificare motor se aprinde in timpul conducerii vehicolului, exista posibilitatea sa va confruntati cu o problema la turbina. Ledul de verificare a motorului se poate aprinde din mai multe motive, dar daca este insotit de oricare dintre celelalte simptome enumerate mai sus, ar putea fi un semn ca trebuie inlocuita turbina.

Inlocuirea sau reconditionarea turbinei auto?

Daca observati oricare dintre semnele sau simptomele unei turbine defecte, este important sa o inlocuiti cat mai curand posibil. Ignorarea problemei poate duce la defectarea in timp a motorului si a altor componente. Unele dintre semnele comune ale unei turbine care nu mai functioneaza bine includ scaderea puterii si acceleratiei, cresterea consumului de combustibil si zgomote neobisnuite.

Insa si inlocuirea vine cu sacrificii financiare semnificative. Pretul poate varia de la 2.000 de lei la 4.000 de lei sau chiar mai ridicat, in functie de marca si modelul masinii. Mai mult decat atat, in unele cazuri, poate fi necesar sa inlocuiti si alte parti, cum ar fi intercoolerul sau conductele de ulei, care se pot adauga la costul total. La toate acestea, este inclusa si mana de lucru pentru inlocuirea turbinei, care poate varia in functie de complexitatea lucrarii.

Atunci cand performanta turbinei auto scade semnificativ sau cand apar primele semne de uzura, alternativa unei reconditionari turbine reprezinta o solutie excelenta. Intregul proces implica demontarea turbinei, curatarea corespunzatoare a componentelor, inlocuirea pieselor uzate cu unele calitate OEM si, bineinteles, recalibrarea care ii va asigura performanta optima.

Pe de alta parte, in cazul unei reconditionari turbine, preturile incep de la cateva sute de lei si ajung pana in 2000 de lei, in functie si de marca si modelul masinii. Intregul proces urmareste restabilirea performantei initiale sau chiar la un nivel superior,  economii de costuri si protejarea mediului prin evitarea producerii de deseuri inutile.

ERC Turbo

Leave a Comment

Your email address will not be published.*

Sună-ne

WhatsApp