Loading

Principalele defectiuni ale turbinei

Principalele defectiuni ale turbinei

Respectarea intervalelor de service si a calitatii uleiului mentionate in manualul de service al masinii dumneavoastra sunt conditii principale pentru o eficienta si fiabilitate maxima.

Un autovehicul cu o turbina uzata, care nu mai functioneaza in parametri optimi, va transmite o serie de avertismente, printre cel mai des intalnite simptome ale unei turbine defecte mentionandu-se:

Performanta scazuta

Starea filtrelor si a furtunelor, functionarea in parametri a sistemului de injectie si sistemul de evacuare – inclusiv catalizatorul si DPF-ul – sunt cele care trebuie verificate in cazul lipsei de putere sau performantei scazute a autoturismului.

Sunete neobisnuite

In cazul unui zgomot de functionare neobisnuit al motorului este posibil sa fie implicate scurgeri sau alte defecte. Verificati furtunele si racordurile flexibile, ca de altfel, conexiunile si radiatorul intercooler pentru depistarea unor scurgeri sau crapaturi.

Fum excesiv pe evacuare

Daca exista fum excesiv pe evacuare, verificati filtrele de aer, specificatiile uleiului de motor si daca acesta respecta recomandarile producatorului autoturismului. Verificati daca furtunul de scurgere ulei este curat, si nu limitat. Totodata, verificati daca exista o presiune mare la nivelul carterului motorului, precum si daca sistemul de aerisire functioneaza corespunzator.

Consum crescut de ulei si de combustibil

Verificati daca specificatiile uleiului de motor sunt conforme cu recomandarile producatorului auto. Verificati daca este curat furtunul de scurgere ulei, daca exista depozite de ulei sau carbon pe distribuitorul de evacuare sau pe turbina – caz in care va trebui sa va confruntati cu o eventuala problema de lubrifiere a blocului motor. Cercetati presiunea la nivelul carterului motorului si daca sistemul de aerisire functioneaza bine.

Corp strain in turbina

Chiar si obiectele mici care ajung la turbina pot cauza defectiuni importante palelor fuliei, la o viteza mare. Turbina poate fi afectata de materialele de garnitura, orice obiect strain patruns prin filtrul de aer, valve ori materialul din care ele sunt confectionate, coji de rugina de pe distribuitor.

Lipsa lubrifierii

Poate fi cauzata de calitatea scazuta a uleiului sau de inlocuirea defectuoasa a garniturilor. Sunt cauze care pot duce la o uzura permanenta, definitiva, a componentelor de metal din interiorul turbinei, la cresterea temperaturii si, implicit, la fisuri si transfer neprielnic de material.

Ulei contaminat

Contaminarea uleiului afecteaza, in principal, sistemul de lagare axial si radial al turbinei. Aceasta  se datoreaza schimbului de ulei la intervale mari si intretinerea precara a autoturismului.

Conditii de functionare necorespunzatoare

Printre conditiile de functionare care nu corespund cu indicatiile producatorului autovehiculului se numara: problemele de mentenanta, functionarea incorectă sau modificarea neautorizata a performantelor motorului. Toate acestea pot face ca turbina sa functioneze in afara parametrilor normali, depasind specificatiile producatorului. O viteza mare a rotatiei turbinei, cu depasirea limitelor normale de operare, poate obosi materialul fuliei, axului si a compresorului turbinei, ducand, in cele din urma, la defectare.

Nu mai porniti motorul daca autoturismul prezinta una sau mai multe dintre simptomele prezentate, pana cand problema nu va fi rezolvata! Tot ce trebuie sa faceti este sa intrati in contact cu unul dintre specialistii nostrii in reparatii turbosuflante pentru a rezolva problema.

ERC Turbo

Leave a Comment

Your email address will not be published.*

Sună-ne

WhatsApp