Loading

Probleme si defectiuni comune ale turbinelor auto

Probleme si defectiuni comune ale turbinelor auto

Multe dintre motoarele din prezent folosesc turbine auto pentru a genera un impuls de putere si/sau cresterea eficientei. Turbocompresorul este dispozitivul de inductie fortata, actionat de turbina care are capacitatea de a mari puterea unui motor cu ardere interna, prin fortarea aerului comprimat suplimentar in camera de ardere. O astfel de imbunatatire se datoreaza faptului ca un compresor forteaza mai mult aer si, proportional, mai mult combustibil in camera de combustie.

Desi, in mod obisnuit, turbina auto este o componenta de lunga durata si fiabila, exista cateva probleme comune ale turbo-ului care pot duce la orice, de la scaderea performantei pana la distrugerea motorului. In astfel de situatii, soferii pot solicita servicii profesionale de reconditionari turbine din cadrul oricarui service autorizat, deservit de mecanici calificati si cu experienta in domeniu, care pot garanta lucrari cu piese noi, originale, pentru toate modelele de masini.

Printre problemele si defectiunile comune ale turbinelor auto sunt enumerate:

1. Acceleratie redusa

Deoarece turbina auto este responsabila pentru furnizarea de putere suplimentara motorului, una dintre cele mai usoare metode de a recunoaste un esec in acest caz este acceleratia slaba care echivaleaza cu o putere redusa, respectiv, cu raspunsul intarziat al masinii la calcarea pedalei  de acceleratie.

2. Consum crescut de ulei

O turbina defecta tinde sa arda (sau sa scurga) uleiul mai rapid. Urmariti cat de des trebuie sa adaugati mai mult ulei si cautati scurgeri si semne de blocaj si depuneri.

3. Fum pe evacuare

Mirosul si prezenta fumului care provin din conducta de evacuare anunta o defectiune. La pornirea motorului, fumul alb este combustibil nears – pana cand motorul se incalzeste si turbo-ul este „la viteza maxima”, acest lucru este normal.

Pe masura ce motorul se incalzeste, fumul albastru nu este niciodata un semn bun, indicand scurgerea uleiului de motor (inele defecte, garnituri de supapa proaste sau o problema majora de etansare a uleiului in turbo).

Fumul negru este combustibil nears, care este irosit. Acest lucru se intampla atunci cand nu exista suficient aer de impuls pentru a arde complet combustibilul – acesta ar putea fi un turbo uzat sau defect, scurgeri sau blocaj in conducte sau intercooler/aftercooler.

4. Zgomot excesiv

Zgomotele neobisnuite care provin din motor nu sunt niciodata un semn bun. Sunetul turbinei defecte se aseamana cu suieratul ca de sirena al masinii de politie ori ca sunetul de la freza din cabinetul stomatologic. Dar daca auziti un sunet puternic, ce creste in intensitate cu accelerarea motorului, problema ar putea proveni de la un flux de aer redus ori de la sistemul de lubrifiere al motorului.

Cauzele defectiunilor comune ale turbinei auto

Problemele turbo sunt cauzate de o varietate de factori, cum ar fi lipsa lubrifierii, contaminarea uleiului, utilizarea in afara specificatiilor standard si uzura regulata. Printre problemele si esecurile turbo comune sunt amintite:

– Carcasele crapate si/sau garniturile uzate permit aerului sa scape, fortand turbina sa munceasca mai mult si sa se uzeze, astfel, intr-un timp mai scurt.

– O acumulare de depozite de carbon si contaminanti care circula prin sistem poate deteriora componentele interne ale motorului.

– Prezenta impuritatilor sau obiectelor straine, cum ar fi praful sau resturile care patrund in carcasa turbinei sau a compresorului, poate provoca deteriorarea rotii compresorului sau a ansamblului duzei (unele turbo se invart cu mai mult de 300.000 RPM…nu este nevoie de mult la aceasta viteza pentru a distruge o turbina sau o roata a compresorului).

– Scurgerile din sistemul de admisie a aerului cresc stresul pe turbocompresor, deoarece functioneaza pentru a compensa lipsa de aer.

– Filtrele de particule diesel blocate sau partial blocate impiedica curgerea libera a gazelor de evacuare prin sistem, provocand probleme diverse.

Daca ati ajuns la concluzia ca turbina auto este defecta, aveti la dispozitie doua optiuni. O turbina noua ori una reconditionata. Desigur, ce e nou, e nou. Insa costa. O alternativa recomandata este varianta unor servicii de reconditionari turbine, cu piese noi si originale, efectuate in cadrul oricarui atelier auto specializat. Obtineti, astfel, o turbosuflanta cu aceleasi performante ca si ale uneia noi, insa la un pret avantajos si timp rapid de executie.

ERC Turbo

Leave a Comment

Your email address will not be published.*

Sună-ne

WhatsApp